18 Ocak 2011 Salı

Eğitim Bilimleri Çıkmış Sorular 2

22)Meslek lisesi motor bölümü öğrencilerinin derslerini, atölyelerde, gerçek bir motor
üzerinde işlemeleri aşağıdaki öğretim tekniklerinden hangisine bir örnektir?
A) Gösteri B) Benzetim     C) Deney D) Mikro öğretim

23)I- Problemin tanımlanması
II- Hipotezlerin ortaya konulması
III- Verilerin toplanması
IV- Verilerin analizi, hipotezlerin sınanması ve sonuç
Yukarıda basamakları açıklanan öğretme stratejisi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Sunuş yoluyla öğretme                                    B) Buluş yoluyla öğretme
C) Araştırma - İnceleme yoluyla öğretme           D) Tam öğrenme ve etkili öğretme

24)I- Problemin tanımlanması
II- Hipotezlerin ortaya konulması
III- Verilerin toplanması
IV- Verilerin analizi, hipotezlerin sınanması ve sonuç
Yukarıda basamakları açıklanan öğretme stratejisi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Sunuş yoluyla öğretme                             B) Buluş yoluyla öğretme
C) Araştırma - İnceleme yoluyla öğretme    D) Tam öğrenme ve etkili öğretme

25)Tam öğrenme modelinde "Öğrenciye neyin öğrenileceğini açıklayan mesajların tümüdür"
ifadesi, öğretim hizmetinin niteliğini belirleyen aşağıdaki kavramlardan hangisini açıklar?
A) İpuçları B) Pekiştirme    C) Katılım D) Dönüt ve düzeltme

26)Öğrenilecek ünitelerin basitten karmaşığa,somuttan soyuta, bilinen kavramlardan bilinmeyen
kavramlara doğru ve ön koşul ilişkilerine göre aşamalı olarak sunulması, programlı öğretimin hangi ilkesiyle açıklanmaktadır?
A) Küçük adımlar B) Etkin katılım    C) Anında düzeltme D) Bireysel hız

27)Aşağıdakilerden hangisi öğretimde yöntem seçimini etkileyen durumlardan değildir?
A) Öğretmenin mesleki birikimi   B) Zaman faktörü  C) Fiziksel ortamlar D) Velinin isteği

28)Aşağıdakilerden hangisi anlatım yönteminin sınırlılıklarından değildir?
A) Yüksek düzeyde bilişsel öğrenme sağlamaz.
B) Dinleyerek öğrenmeye yatkın olan "işitsel tip"ler için verimli bir öğrenme yoludur.
C) Ayrıntılı bilginin iletişimi ve anlatımı oldukça zordur.
D) Öğrenciler kendilerini ifade etme ve gösterme şansı bulamazlar.

29)Sınavda arkadaşına yardım eden Ali, bunun sebebi sorulduğunda "Başka bir sınavda da o
bana yardım eder." şeklinde açıklar. Ali'nin bu davranışı Kohlberg'in ahlak gelişimi kuramının
hangi dönemiyle açıklanır?
A) Ceza ve itaat   B) Kişiler arası uyum   C) Çıkara dayalı alışveriş  D) Sosyal anlaşma

30)İlköğretim çağında okula gitme fırsatı olmayan erişkinin, ileriki yaşlarda okuma yazmayı öğrenmesi daha uzun ve zor olmaktadır.
Bu durum gelişimle ilgili aşağıdaki kavramlardan hangisiyle açıklanır?
A) Hazır bulunuşluk B) Kritik dönem   C) Olgunlaşma D) Büyüme

31)Piaget'in bilişsel gelişim kuramına göre bilişsel gelişimin tamamlandığı dönem aşağıdakilerden hangisidir?
A) Duyusal hareket B) İşlem öncesi C) Somut işlemler D) Soyut işlemler

32)İlk çocukları bir yaşına gelince yürüyen Çalışkan ailesinin, ikinci çocukları ise ancak bir
buçuk yaşında yürüyebilmiştir. Bu örnek aşağıdaki gelişim ilkelerinden hangisiyle açıklanır?
A) Gelişim, genelden özele doğrudur.
B) Gelişimde bireysel ayrılıklar vardır.
C) Gelişim, organizmanın farklı bölümleri için değişik oran ve hızlarda gelişir.
D) Gelişim sürekli bir oluşumdur ve aşamalar hâlinde gerçekleşir.

33)İlk çocukları bir yaşına gelince yürüyen Çalışkan ailesinin, ikinci çocukları ise ancak bir
buçuk yaşında yürüyebilmiştir. Bu örnek aşağıdaki gelişim ilkelerinden hangisiyle açıklanır?
A) Gelişim, genelden özele doğrudur.
B) Gelişimde bireysel ayrılıklar vardır.
C) Gelişim, organizmanın farklı bölümleri için değişik oran ve hızlarda gelişir.
D) Gelişim sürekli bir oluşumdur ve aşamalar hâlinde gerçekleşir.

34)Hayatında ilk kez keçi gören bir çocuğun onu zihnindeki köpek şemasından yararlanarak,
köpek olarak nitelendirmesi aşağıdaki bilişsel gelişim kavramlarından hangisi ile açıklanır?
A) Uyum sağlama B) Organize etme   C) Özümseme D) Uzlaşma

35)Erikson'un pisiko-sosyal gelişim kuramına göre 6-12 yaş grubunu okutan öğretmenlerin sınıflarında yetersiz olan öğrencilere öncelikle tattırmaları gereken duygu aşağıdakilerden
hangisidir?
A) Başarı B) Temel güven   C) Özerklik D) Girişimcilik

36)Davranışçı ve bilişsel yaklaşımların, öğrenmeyle ilgili olarak yaptıkları aşağıdaki açıklamalardan hangisi yanlıştır?
A) Davranışçılar öğrenmeyi davranış değişmesi olarak tanımlarken, bilişsel kuramcılar
öğren-meyi bireyin içsel kapasitesindeki değişme olarak görür.
B) Davranışçı kuramcılar davranışın öğrenildiğini,bilişsel yaklaşımcılar ise bilginin
öğrenildiğini savunurlar.
C) Davranışçılar için uyaran ve bu uyarana organizmanın verdiği tepki önemlidir. Bilişsel
yaklaşım ise uyaran ve tepki arasında olup biten içsel süreçleri vurgular.
D) Davranışçılar öğrenmenin zihinsel bir süreç olduğunu, bilişsel yaklaşımcılar ise öğrenmeyi
açıklayan tüm değişkenlerin çevrede olduğunu belirtir.

37)Davranışçı öğrenme kuramlarını geliştirenlerle ilgili olarak aşağıda verilenlerden hangisi
yanlıştır?
A) İlk kuruculuğu ve savunuculuğu J.B. Watson tarafından yapılmıştır.
B) Felsefi alt yapısı John Lock tarafından oluşturulmuştur.
C) Psikolojik alt yapısı Albert Bandura tarafından oluşturulmuştur.
D) Fizyolojik alt yapısı Ivan Petroviç Pavlov tarafından oluşturulmuştur.

38)Öğretmenlerinin her ünite sonunda sınav yaptığını bilen öğrenciler, ünite sonlarına doğru
derslerine daha fazla çalışma zamanı ayıracaklardır.
Öğrencilerin bu davranışı aşağıdaki pekiştirme tarifelerinden hangisine bir örnektir?
A) Sabit aralıklı B) Değişken aralıklı   C) Sabit oranlı D) Değişken oranlı

39)Aşağıdakilerden hangisi gözlem yoluyla öğrenme sürecinin, sınıf/okul ortamında
uygulanmasının sonuçlarından değildir?
A) Öğrencilerin gözünde yüksek statüdeki kimselerin örnek alınma olasılıkları daha yüksektir.
B) Öğrenciler kendilerine benzer öğrencilerin davranışlarını örnek alma eğilimindedirler.
C) Öğrencilerin karmaşık davranışları doğru olarak taklit edebilmeleri için birçok defa
gözlemeleri gerekmektedir.
D) Sınıfta gözlenen davranış pekiştirilmediğinde,öğrenciler tarafından taklit edilme olasılığı artmaktadır.

40)Öğretmen sınıfında öğrencilere, öğretim hedefleri doğrultusunda etkili öğrenme yaşantıları
sunmak istemektedir.
Bu öğretmenin aşağıdaki alanlardan hangisinin bulgularından öncelikle yararlanması gerekir?
A) Sosyal psikoloji   B) Öğrenme psikolojisi C) Gelişim psikolojisi   D) Eğitim sosyolojisi

41)Eğitim ortamında istendik davranışların kazandırılması için yeri ve zamanı gelince, öğrencilere
sunulan önemli değişkenler vardır.
Aşağıdakilerden hangisi "istendik davranışın ilerde yinelenme olasılığını artıran" bu değişkenlerdendir?
A) Peki,tireç B) Dönüt    C) Düzeltme D) ipucu

42)Aşağıdakilerden hangisi öğrenmenin ortak özelliklerinden değildir?
A) Davranışta gözlenebilir bir değişme olması
B) Davranıştaki değişmenin nispeten sürekli olması
C) Davranıştaki değişmenin yaşantı kazanma sonucunda olması
D) Davranıştaki değişmenin sadece büyüme sonucunda olması

43) Çevresindeki olay ve nesneleri çeşitli sembollerle ifade etme
Tek yönlü sınıfland-rmalar yapma
Başlangıçtaki ben merkezilikten giderek azalma
Piaget'e göre yukarıda temel özellikleri sıralanan gelişim dönemi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Duyusal motor B) lem öncesi   C) Somut işlemler D) Soyut işlemler

44)I- Öğretmenin görevi, konuyu öğrenciler için en uygun biçimde organize ederek yapılandırma, uygun materyalleri seçme,daha sonra da konuyu, genelden özele doğru sistemli bir şekilde öğrencilere sunmaktır.
II- Öğretmenin görevi, öğrencilere kavramları,ilkeleri kendisi vermek yerine, öğrencileri
deney yapmaya, ilkeleri kavramları bulmaya teşvik etmektir.
III- Öğretmenin görevi, öğrenme hedefleri doğrultusunda, öğrenme süreçlerine uygun olarak dışsal olayları seçme, organize etme ve düzenlemedir.
Yukarıda özellikleri verilen öğretme stratejileri,aşağıdakilerin hangisinde doğru sıralanmıştır?
A) Buluş yoluyla öğrenme - Öğretim etkinlikleri modeli - Alış yoluyla öğrenme
B) Alış yoluyla öğrenme - Buluş yoluyla öğrenme - Öğretim etkinlikleri modeli
C) Buluş yoluyla öşrenme - Alış yoluyla öğrenme - Öğretim etkinlikleri modeli
D) Öğretim etkinlikleri modeli - Alış yoluyla öğrenme - Buluş yoluyla öğrenme

45)Türkiye'nin komşularının, Türkiye ile olan iç ve dış ticaretini grafikle çizip gösteren Ayşe, biliş-
sel alanın hangi düzeyinde beceriler geliştirmi ştir?
A) Kavrama B) Sentez   C) Değerlendirme D) Analiz

46)I- Testin hangi amaçla kullanılacağının belirlenmesi
II- Deneme formunun hazırlanması ve formun uygulanması
III- Puanlama, madde analizi ve madde seçimi yapılması
IV- Testte ölçülecek niteliklerin saptanması
V- Maddelerin gözden geçirilmesi
VI- Maddelerin yazılması
Test geliştirme bir süreçtir. Bu süreç, birbirini izleyen adımlardan oluşur. Yukarıda karışık
olarak verilen test geliştirme sürecinin doğru sıralanışı aşağıdakilerden hangisidir?
A) IV - I - V - VI - II – III    B) I - IV - VI - V - III – II    C) I - IV - VI - V - II – III    D) IV - I - V - VI - III - II

47)Okul değiştirerek, naklen başka bir okula giden ilköğretim öğrencisi Ali'ye sınıf rehber öğretmeni "aile özgeçmişi, başkaları ile ilişkileri,ilgileri, geleceğe ilişkin kaygıları, geçmiş eğitim
yaşantıları" gibi konularda düşüncelerini yazmasını istemiştir.
Burada kullanılan rehberlik tekniği aşağıdakilerden hangisidir?
A) Anekdot B) Anket    C) Otobiyografi D) Sosyometri

48)Dale, yaşantılarla kavramların oluşumu arasındaki ilişkilerden yararlanarak, öğrencilere en
somuttan en soyuta doğru bir öğrenme yaşantısı sağlayacak, "yaşantı konisi" adını verdiği "öğrenme yaşantılarını seçme ve eğitim durumlar ını düzenlemeye yardımcı bir model" geliştirmiştir.
Bu modele göre yaşantı konisinde yer alan aşağıdakilerden hangisi en somut ve çok sayıda
duyu organıyla edinilen bir öğrenme yaşantısı sağlar?
A) Geziler yoluyla edinilen yaşantılar
B) Gösteriler yoluyla edinilen yaşantılar
C) Dramatizasyonla edinilen yaşantılar
D) Model ve numunelerle edinilen yaşantılar

49)Aşağıdakilerden hangisi, geleneksel sınıf yönetimi anlayışına uygun bir öğretmen davranışıdır?
A) Öğretmen, öğrencinin özgüven ve sorumluluk geliştirmesini başarının bir gereği olarak görür.
B) Öğretmen için sınıfta düzen, eğitim ve öğretim etkinliklerinden önce gelir.
C) Öğretmen, öğrenci üzerinde zorlayıcı bir güç kullanmaz.
D) Öğretmen, derste zamanlama ve geçişleri iyi düzenler.

50)I- Öğretmenin görevi yönetmek değil, rehberlik etmektir.
II- Ö*renciler hep beraber demokratik kurallara göre grup çalışması yaparlar.
III- Okul; ya,ama hazırlık olmaktan çok, yaşamın kendisi olmalı, öğrencileri yarışmadan çok
işbirliğine özendirmeli ve yöneltmelidir.
Yukarıdaki özellikler aşağıdaki hangi eğitim felsefesinin görüşüdür?
A) Esasicilik B) Daimicilik   C) Varolu,çuluk D) _lerlemecilik

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder