18 Ocak 2011 Salı

Eğitim Bilimleri Çıkmış Sorular 6

201)Aşağıdakilerden hangisi eğitimde görsel ve işitsel araçları kullanmanın yararlarından değildir?

A) Öğretim için gereken süreyi uzatır.      B) Güdülenme düzeyini arttırır.
C) Öğrenmeyi kalıcı hâle getirir.             D) Öğrenme sürecine çeşitlilik ve değişiklik katar.

202)Aşağıdakilerden hangisinde eğitimin amacı yeniden kurmacılık eğitim felsefesi akımına göre belirlenmiştir?
A) Değişmez ve başat kültürel değerleri kazandırmak
B) Rasyonel kişileri eğitmek, üstün zekâlı kişiler yetiştirmek
C) Eğitimde klasik yapıtların öğretimine ağırlık vermek
D) Toplumsal reformu gerçekleştirmek

203)John Dewey'e göre aşağıdakilerden hangisi okulun fonksiyonları arasında yer almaz?
A) Basitleştirme            B) Seçme  C) Temizleme       D) Denge kurma

204)Aşağıdakilerden hangisi yapılandırmacı yaklaşımın temel alındığı eğitim ortamının özelliklerinden değildir?
A) Öğrenciyi merkeze alması
B) İş birlikçi çalışmanın yapılması
C) Sonuç değerlendirmesinin yapılması
D) Ders planlarının esnek tutulması

205)Bireyin farklı durumlarla baş etme, belli bir etkinliği başarma yeteneğine ve kapasitesine ilişkin inancıdır.

Yukarıda verilen tanım aşağıdaki kavramlardan hangisi ile eşleştirilebilir?
A) Mesleki olgunluk       B) Yetkinlik  C) Benlik algısı     D) Özsaygı

206)Belma Öğretmen, öğrencilerinin öz yeterlik algısını geliştirmelerine yardım etmek için
sınıfında birtakım önlemler almıştır. Buna göre a_şağdakilerden hangisi bu önlemler arasında
yer almaz?
A) Ödev değerlendirme ölçütlerini önceden belirleyerek öğrencileri bu konuda bilgilendirmiştir.
B) Öğrencilere ödevlerinin her aşamasında sık sık dönüt vermiştir.
C) Öğrencilerin performanslarını gösterebilmeleri için teşvik edici, harekete geçirici birtakım ek
puanlar vermiştir.
D) Öğrencilerin tümüne aynı anda aynı şeylerin öğretilmeye çalışıldığı bir eğitim ortamı sunmuştur.

 207)I- Öğretmen, hiçbir açıklamada (ipucu hariç) ve anlatımda bulunmamalıdır. Yalnız yol gösterici olmalıdır.
II- Doğru yanıtı, öğrenci bulacağından dolayığretmen tutarlı bir orkestra şefi gibi
davranmalıdır.
III- Genellikle öğretmen bu stratejide tümevarım, aklın tekrar probleme dönmesi, analoji,
diyalektik akıl yürütme türlerinin öğrencilerce kullanılmasını sağlayacak etkinlikleri
öğrenme-öğretme ortamında işe koşmalıdır.
Yukarıdaki ilkelere göre uygulama yapan bir öğretmen a_şağdaki öğretim stratejilerinden
hangisini kullanmaktadır?
A) Buluş yoluyla öğretim  B) Sunuş yolu ile öğretim   C) Programlı öğretim
D) Tam öğrenme yoluyla öğretim

208)Super'a göre mesleki gelişim görevlerinden "mesleki tercihin billurla_ştığıdönemi hangi
eğitim kademesinin içinde yer alır?
A) ilköğretim I. Kademe B) ilköğretim II. Kademe C) Ortaöğretim   D) Yükseköğretim

 209)Eğitim, kişiyi toplumda ehliyetli, güçlü ve verimli bir kişi yapmak için yapılan toplumsal bir i_ştir istendik davranışın ölçütleri ise;kubaşık çalışma, problem çözme, ya_şantıve bilginin göreceliği olarak düşünülmelidir.Bu tanımı vurgulayan felsefi akım ve eğitim felsefesi yakla_şımıaşağıdakilerin hangisinde bir arada verilmiştir?
A) Pragmatizm / ilerlemecilik  B) Realizm / Daimicilik  C) idealizm / Esasicilik
D) idealizm / Daimicilik

210)Aşağıdaki psikososyal geli_me evresi ve kriz e_le_ştirmelerindenhangisi yanlış verilmi_ştir?
Gelişme  Evresi                     Kriz
A) Yaşamın ilk yılı      Güvensizliğe karşı güven
B) ikinci yıl               Suçluluğa karşı inisiyatif
C) Erişkinlik              Karmaşaya karşı kimlik
D) Erken yetişkinlik Soyutlanmaya karşı candanlık

211)Aşağıdakilerden hangisi içsel motivasyonu arttırmaya yönelik etkinliklerden biridir?
A) Açık, anlaşılır açıklamalar yapılması
B) Doğru geri bildirimler verilmesi
C) Öğrenci için değeri olan ve elde edilebilir ödüller sunulması
D) Öğrencinin ihtiyaçlarıyla bağlantılı duyusal uyarıcılar sunulması

 212)Aşağdakilerden hangisi ölçme araçlarının uygulanabilirlik özelliği ile ilgili değildir?
A) Testin biçimsel özelliklerinin uygun ve anlaşılır olması
B) Puanlayıcının ölçme aracına ilişkin puanları kolay, doğru ve hızlı elde edebilmesi
C) Yönerge ve açıklamaların açık seçik ve öğrencilerin anlayabileceği biçimde olması
D) Test parça ve materyallerden oluşuyorsa bunların kolayca ve anlamlıca birleştirilebilir ve
kullanılabilir olması

213)Ali Öğretmen kendi dersinde yaramazlık yapan bir öğrencinin ba_ka derslerde de yaramazlık
yapacağını veya ilk tanıdığında kendisine olumlu davranan bir ö!rencinin genel olarak olumlu davranacağını şünmektedir. Bu durum dereceleme ölçeklerine tepki verilirken olu_an hatalardan hangisine girer?
A) Abartma veya yumuşatma hatası  B) Halo etkisi  C) Tanımama hatası D) Bellek etkisi

214)Aşağıdakilerden hangisi ölçme araçlarının uygulanabilirlik özelliği ile ilgili değildir?
A) Testin biçimsel özelliklerinin uygun ve anlaşılır olması
B) Puanlayıcının ölçme aracına ilişkin puanları kolay, doğru ve hızlı elde edebilmesi
C) Yönerge ve açıklamaların açık seçik ve öğrencilerin anlayabileceği biçimde olması
D) Test parça ve materyallerden oluşuyorsa bunların kolayca ve anlamlıca birleştirilebilir ve kullanılabilir olması

215)Ali Öğretmen kendi dersinde yaramazlık yapan bir öğrencinin başka derslerde de yaramazlık yapacağını veya ilk tanıdığında kendisine olumlu davranan bir öğrencinin genel olarak olumlu davranacağını şünmektedir. Bu durum dereceleme ölçeklerine tepki verilirken oluşan hatalardan hangisine girer?
A) Abartma veya yumuşatma hatası  B) Halo etkisi   C) Tanımama hatası  D) Bellek etkisi

216)Veri depolamak için ana bilgisayara bağlı, sabit diski bulunmayabilen, genellikle kendi kendine iş yapamayan bilgisayarlardır. Ço!unlukla bankalarda, kütüphanelerde, bilgisayar laboratuvarlar ında rastlanabilir.
Yukarıda tanımı verilen bilgisayar türü aşağıdakilerden hangisidir?
A) Sunucu (server) bilgisayarlar   B) Kişisel bilgisayarlar   C) Avuç içi bilgisayarlar  D) Terminal bilgisayarlar

217)Aşağıdakilerden hangisi Ziya Gökalp'e göre e!itimin amaçları arasında yer almaz?
A) Eğitimin amacı millet değil bireydir.                    B) Eğitim bireye kişilik kazandırmalıdır.
C) Her ulus kendi kültürünü gençlere aşılamalıdır. D) Gençler başıboş yetiştirilmemeli, bir ülküye yöneltilmelidir.

218)Bir çocuğa aynı miktarda su alan ince ve uzun bir bardak ile kısa ve geniş bir bardak dolu­su su gösterilmiş ve çocuk ince ve uzun olan bardaktaki su miktarının daha fazla olduğunu söylemiştir.
Bu çocuk Piaget'e göre hangi zihinsel gelişim dönemindedir?
A) Sensori - motor dönemi  B) İşlem öncesi dönem   C) Somut işlemler dönemi
D) Soyut işlemler dönemi

 219)"Gelişmeye açık alan, çocuğun kendine veri­len bir problemi, başkasından yardım almadan çözebildiği gerçek düzey ile başkasından yar­dım alarak çözebildiği potansiyel düzey ara­sındaki farktır." görüşü aşağıdakilerden han­gisine aittir?
A) Piaget B) Chomski   C) Vygotsky D) Kohlberg

220)Kohlberg'in Ahlaki Gelişim Kuramına göre, başkalarının ayıplamasından dolayı vergi ka­çırma davranışından vazgeçen birinin hangi evrede olduğu söylenebilir?
A) Ceza itaat evresi   B) Kanun düzen evresi  C) Araçsal ilişki evresi  D) Kişilerarası uyum evresi

221)Belma Öğretmen, öğrencilerinin öz yeterlik algısını geliştirmelerine yardım etmek için sınıfında birtakım önlemler almıntır. Buna göre aşağıdakilerden hangisi bu önlemler arasında yer almaz?
A) Ödev değerlendirme ölçütlerini önceden belirleyerek öğrencileri bu konuda bilgilendirmiştir.
B) Öğrencilere ödevlerinin her aşamasında sık sık dönüt vermiştir.
C) Öğrencilerin performanslarını gösterebilmeleri için teşvik edici, harekete geçirici birtakım ek puanlar vermiştir.
D) Öğrencilerin tümüne aynı anda aynı şeylerin öğretilmeye çalışıldığı bir eğitim ortamı sunmuştur.

222)I- Öğretmen, hiçbir açıklamada (ipucu hariç) ve anlatımda bulunmamalıdır. Yalnız yol  österici olmalıdır.
II- Doğru yanıtı, öğrenci bulacağından dolayığretmen tutarlğ bir orkestra şefi gibi davranmalıdır.
III- Genellikle öğretmen bu stratejide tümevarım, aklın tekrar probleme dönmesi, analoji,diyalektik akıl yürütme türlerinin öğrencilerce kullanılmasını sağlayacak etkinlikleri öğrenme-öğretme ortamında işe koşmalıdır.
Yukarıdaki ilkelere göre uygulama yapan bir öğretmen aşağıdaki öğretim stratejilerinden hangisini kullanmaktadır?
A) Buluş yoluyla öğretim   B) Sunuş yolu ile öğretim  C) Programlı öğretim  D) Tam öğrenme yoluyla öğretim

 223)Super'a göre mesleki gelişim görevlerinden "mesleki tercihin billurlaştığı dönem" hangi eğitim kademesinin içinde yer alır?
A) İlköğretim I. Kademe  B) İlköğretim II. Kademe  C) Ortaöğretim  D) Yükseköğretim

 224)Eğitim, kişiyi toplumda ehliyetli, güçlü ve verimli bir kişi yapmak için yapılan toplumsal bir iştir. istendik davranışı"n ölçütleri ise;kubaşık çalışma, problem çözme, yaşantı ve bilginin göreceliği olarak düşünülmelidir.Bu tanımı vurgulayan felsefi akım ve eğitim felsefesi yaklaşımı aşağıdakilerin hangisinde bir arada verilmiştir?
A) Pragmatizm / İlerlemecilik  B) Realizm / Daimicilik  C) İdealizm / Esasicilik  D) İdealizm / Daimicilik

225)Aşağıdaki psikososyal gelişme evresi ve kriz eşleştirmelerinden hangisi yanlış verilmiştir?
Gelişme Evresi Kriz
A) Yaşamın ilk yılı Güvensizliğe karşı güven
B) İkinci yıl Suçluluğa karşı inisiyatif
C) Erişkinlik Karmaşaya karşı kimlik
D) Erken yetişkinlik Soyutlanmaya karşı candanlık

226)Aşağıdakilerden hangisi içsel motivasyonu arttırmaya yönelik etkinliklerden biridir?
A) Açık, anlaşılır açıklamalar yapılması
B) Doğru geri bildirimler verilmesi
C) Öğrenci için değeri olan ve elde edilebilir ödüller sunulması
D) Öğrencinin ihtiyaçlarıyla bağlantılı duyusal uyarıcılar sunulması

227)46. Değerlendirme sürecinin  en önemli ögesi aşağıdakilerden hangisidir?
A)Karar           B)Değer yargısı    C)Kriter (ölçüt)    D) Ölçme sonucu (ölçüm)

 228)47. Ölçme ve değerlendirmeye ilişkin aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?
A)Ölçme subjektif, değerlendirme objektiftir. 
B)Ölçme değerlendirmeyi içine alan bir kavramdır
.C)Ölçme ve değerlendirme sürecinde önce değerlendirme sonra ölçme işlemi gelir
D)Ölçme, yapılan bir gözlemin sayı ve sembolle ifade edilmesi, değerlendirme ise ölçme sonuçlarının bir kriter ile kıyaslanarak değer yargısına varılmasıdır.

 229)48.Aşağıdakilerden hangisi değişim ölçülerinden biridir?
A) Ortalama B) Ranj C) Medyan D) Mod

 230)49. Bir testin güvenirliğini arttırmak için aşağıdakilerden hangisi öğretmenin alacağı önlemler­den biridir?
A)Soruların öğrencilerin düzeylerine uygun   hazırlanması
B)Soruların ölçülen davranışa sahip olanlarla   olmayanları ayırıcı biçimde hazırlanması
C)Testin ders programını hem kapsayıcı hem de   dengeli biçimde temsil edici nitelikte hazırlanması
 D)Her sorunun ölçülecek davranışlardan en az   birini ortaya çıkarıcı ve ölçücü olacak biçimde   hazırlanması

231)Gelişimin aşamaları ile ilgili aşağıdakilerden  hangisi yanlıştır?
A)Çevresel etmenler gelişmeyi hızlandırabilir ya da yavaşlatabilir.
B)Bütün çocuklar aynı aşamalardan farklı sırayla geçerler.
C)Belirli bir aşamadaki davranışlar, tutarlı bir özellikler grubu çevresinde örgütlenir
D).Bir aşamadaki davranışlar, daha erken ya da daha geç aşamalarda ortaya çıkan davranışlardan niteliksel olarak farklıdır.

232) Ekolojik bakış açısına göre öğrencinin içinde bulunduğu toplumun tüm kültürünü ifade eden (ülkenin ekonomik durumu, eğitim politikası, politik durumu vb.) çevre aşağıdakilerden hangisidir?
A) Mezosistem B) MikrosistemC) Makrosistem D) Ekosistem

 233) 6 yaşındaki Fatma, Piaget'e göre zihinsel gelişim açısından işlem öncesi evrededir. Aşağıdakilerden hangisi Fatma'nın içinde bulunduğu zihinsel gelişim evresinin özelliklerinden biridir?
A)Kendini nesnelerden ayırt eder.                B)Nesneleri tek bir özelliğe göre sınıflar.
C)Sayı, kütle ve ağırlık korunumu kavramlarını  edinir.
D)Nesne ve olaylar hakkında mantıklı olarak  düşünebilir.

 234)Gelişim psikolojisiyle ilgili yapılan bir araştırmada, birkaç saatlik bebeklerin bir vızıltı ya da başka herhangi bir ses işittiklerinde başlarını sağa ya da sola çevirmeyi öğrendikleri saptanmıştır.Bebek tatlı bir sıvıyı tatmak için, bir ses işittiğinde sağa, bir vızıltı işittiğindeyse sola dönmek zorunda bırakılmıştır. Bir kaç denemeden sonra bebekler ses işitildiğinde sağa, vızıltı işitildiğinde sola dönerek uygulamayı hata yapmadan tamamlamaya başlamışlardır.Yukarıdaki araştırma bebeklerle ilgili aşağıdaki
hangi kapasitenin varlığını daha çok öne çıkarmaktadır?
A) Hatırlama B) İşitmeC) Tat alma D) Görme

235)Aşağıdakilerden hangisi davranışçı yaklaşıma göre yapılan araştırmalara uygun bir açıklama değildir?
A)Davranış, içsel nedenlerden çok dışsal nedenlerle daha iyi anlaşılır
B).Öğrenme, bilişsel etkenleri ve biyolojik sınırlamaları kapsar.
C)Öğrenmenin ilkeleri farklı türler ve farklı durumlar için aynıdır.
D)Basit bağlantılar öğrenmenin yapı taşlarıdır.

 236)Bu öğrenme türünde organizma bir olayı diğerinin izlediğini öğrenir. Örneğin bir bebek memeyi emdiği zaman bunu süt tadının izleyeceğini öğrenir.Yukarıda açıklanan öğrenme türü aşağıdakilerden hangisidir?
A) Alışkanlık B) Edimsel koşullanmaC) Klasik koşullanma D) Karmaşık öğrenme

 237)Kavram haritası ile öğrenme aşağıdaki hangi öğrenme modeli içinde yer alır?
A)İşbirliğine dayalı öğrenme         B)Tam öğrenme    C)Etkin öğrenme   D)Anlamlı öğrenme


238)Aşağıdakilerden hangisi öğrenmeyi etkileyen faktörlerden öğrenene ilişkin bir özellik değildir?
A) Yaş B) ZekâC) Olgunlaşma D) Kavram

239)Duyusal Kayıt       Kısa Süreli Hafıza           Uzun Süreli Hafıza I Bilginin kalış süresi            1 sn'den az          30 sn'den az               Belirsiz
I IBilginin aksatılabilirliği        Anlık              Kolayca aksatılır  Kolayca aksatılmaz
III Bilginin geri getirilebilirliği    Hayır                    Evet                       Hayır
IV Kapasite                      Sınırlı           Sınırlı (7+2 birim                )Sınırsız  

Hafıza düzeylerine ilişkin yukarıdaki eşleştirmelerden hangisi yanlıştır?
A) I                 B) II                    C) III                 D) IV

240)Öğrenci, bir İspanyolca ses kaydını dinledikten sonra, dinlediği diyaloğu telaffuz
                                                         I                                                         II                       III 
hatası   yapmadan  sözel olarak tekrarlayacaktır.
                             IV
Yukarıdaki öğretim hedefi ile ilgili örnek cümlenin bileşenlerinin doğru sıralanışı aşağıdakilerin hangisinde verilmiştir?
           I                                             II                     III                            IV                
   A)  Koşullar                            Ürün                   Ölçüt                  Performans
B)   Koşullar                           Performans             Ölçüt                        Ürün
C) Ölçüt                                 Performans           Koşullar                     Ürün
D) Performans                          Ölçüt                     Ürün                     Koşullar

241)I- Öğretim stratejisinin seçimi
 II- Hedef yazımı
III- Dersi başlatmanın planlanması
IV- Değerlendirmenin planlanması
V- Dersi bitirmenin planlanması
VI- İçeriğin belirlenmesi
Etkili öğretimin anahtarı niteliğindeki planlama,birbiri üzerine kurulu basamaklardan oluşan ardışık bir karar oluşturma sürecidir.Yukarıdaki planlama basamaklarının ardışık sıralanışı aşağıdakilerin hangisinde doğru verilmiştir?
A)VI - III - V - II - I - IV    B)VI - II - I - III - V - IV   C) II - I - III - V - VI - IV   D)VI - II - III - I - V - IV

242)Aşağıdakilerden hangisi amaç ve hedef yazımı  için açık (gözlenebilir) fiillerden biridir?
A) Düşünmek B) SınıflamakC) Anlamak D) Hoşlanmak

243)Aşağıdakilerden hangisi öğrenci nitelikleriyle ilgili öğrenme ilkelerinden biridir?
A)Anlamlı bir şekilde öğrenilen bilgi, anlamsız olarak öğrenilen bilgiden daha kalıcıdır ve genellenebilir özelliğe sahiptir.
B) Öğrenme, birçok öğretim modelinin ve araçlarının etkili bir şekilde, bir bütünlük içinde kullanımıyla gelişir.
C)Mantıksal olarak iyi organize edilmiş bilgi iyi organize edilmemiş bilgiden daha kolay öğrenilir.
D)Öğrencinin yeni öğreneceği ders, ünite, konu  ile ilgili sahip olduğu ön öğrenmeler yeni öğrenmeleri kolaylaştırır.

244)
Öğrenci : Alper Turan
Tarih: 1.5.2008
Sınıf - Şube - No: 1-C 1458
Saat: 10.30
Gözlemci : B. Çakır
Ortam : Sınıf
Olay: Alper mutluluk içinde sırasının üzerindeki sayı çubuklarıyla oynarken Safa neşeli bir şekilde geldi ve çubukların yanında duran kalem kutusunu aldı. Alper "hayır, hayır alamazsın" diye çığlık attı. Safa isteksiz olarak kalem kutusunu bıraktı ve oradan uzaklaştı.

Yukarıda verilen örnekte anekdot kaydı tutulurken uyulması gereken ilkelerden hangisi ihlal edilmiştir?
A)Herbir anekdot kaydı sadece bir öğrenci için tutulmalıdır.
B)Anekdot kaydında kişisel tanımlamaların yer aldığı sözcükler olmamalıdır.
C)Önyargıdan mümkün olduğunca uzak durularak kayıt tutulmalıdır.
D)Anekdot kaydında olayın olduğu tarih, yer ve zaman yer almalıdır.

245)Haritayı iyi kullanma, kâğıda obje veya manzara çizebilme, hayal edebilme, resimlere bakmaktan hoşlanma gibi davranışlar hangi zekâ türüne özgü davranışlara örnek verilebilir?
A)İçsel zekâ B)Sözel - dilbilimsel zekâ  C)Uzaysal - görsel zekâ   D)Mantıksal - matematiksel zekâ

246)Aşağıdakilerden hangisi öğretmenlerin okul  rehberlik hizmetlerinde görev almalarının avantajlarından biridir?
A)Kişilik gelişimi yönünden çok, sınıftaki başarı derecesiyle daha çok ilgilenmesi
B)Öğretmenin öğrenciyi çeşitli yer ve durumlarda gözleme olasılığının daha çok olması
C)Öğretmenlerin rehberlik ve özellikle de psikolojik danışma hizmetleri için yetiştirilmemiş olmaları
 D)Öğretmenlerin öğrenciyi olduğu gibi kabul et­mek yerine daha çok        değerlendirici bir tutumu benimsemeleri

 247)İlköğretim çağındaki çocukların ihtiyaçlarına göre rehberlik ve psikolojik danışma gereksinimleri düşünüldüğünde aşağıdakilerden hangisi bu dönem için daha uygun ve önemli olan bir yaklaşımdır?
A) Gelişimsel B) KrizC) Düzeltici D) Araştırıcı

248)Aşağıdaki kuramcı ile üzerinde çalıştıkları gelişim alanı eşleştirmelerinden hangisi yanlıştır?
A)Erikson – Psikososyal   B) Piaget - Bilişsel / zihinsel   C)) Maslow - İnsan ihtiyaçları
D) Super - Kişilerarası ilişkilerD

 249)Aşağıdakilerden hangisi görsel-işitsel araç  hazırlama ilkelerinden değildir?
A)Basit, sade ve anlaşılabilir olmalıdır.
B) Dersin hedef ve amaçlarına uygun seçilmeli  ve hazırlanmalıdır.
C)Dersin konusunu oluşturan bütün bilgilerle donatılmalıdır.
D)Mümkün olduğunca gerçek hayatı yansıtmalıdır.

250)I- Çoklu öğrenme ortamı sağlarlar.
 II- Soyut konuları somutlaştırırlar.
III- Zamandan tasarruf sağlarlar.
IV- Güvenli gözlem yapma imkanı sağlarlar.
Yukarıdakilerden hangileri görsel-işitsel araçlara dayalı olarak yapılan öğretimin yararlarındandır?
A) I - II - III    B) I - III – IV   C) II - III - IV   D) I - II - III - IV

251)Aşağıdakilerden hangisi okulda disiplin sağlamayı zorlaştıran nedenlerden biri değildir?
A)Ailenin ve öğrencilerin disiplin kurulunda yer alması
B)Disiplin kurullarının yönetime bağımlı kılınması)
C) Disiplin uygulamalarında tutarsızlık
D) Öğretmenlerin tükenmişlikleri

252)Aşağıdakilerden hangisi sınıf yönetimi yaklaşımlarından "araştırma temelli yaklaşımın" uygulama özelliklerinden biri değildir?
A)Dışında olma ve uyanıklık    B) Zamanlama ve pürüzsüzlük
C)Farkında olma ve hesap verme     D) Biçimlendirme, zayıflatma, söndürme

253)Sınıfta aynı anda birçok etkinlik bir arada yapılabilmektedir. Kimi öğrenciler okurken, kimileri yazmakta, kimileri tartışmakta olabilirler.Bu durum sınıfın hangi yapısal özelliği ile ilgilidir?
A)Açıklık   B) Ortak tarih   C) Çok boyutluluk   D) Yakınlık - anındalık

254)I- Sarı zemin üstüne "Siyah
II-Beyaz zemin üstüne "Yeşil  mavi veya kırmızı
III-Mavi zemin üstüne "Beyaz                 
 IV-""Siyah zemin üstüne "Sarı Tasarımda düzenleme yapılırken, en iyi okunabilirlikten
en az okunabilirliğe doğru bir sıralama yapıldığında yukarıdakilerden hangisi birinci sırada yer alır?
A) I              B) II              C) III                   D) IV

255)Görsel tasarım unsurları; görsel, sözel ve çekicilik katan unsurlar olmak üzere sınıflandırılır.
Aşağıdakilerden hangisi görsel tasarımın sözel unsurlarından biridir?
A) Şematik B) Stil sayısı C) Etkileşimli D) Benzeşik

256)Bilgisayar destekli öğretimin gerçekleşme  sürecinde öğretmenin, bilgisayarın ve öğren­cinin ayrı ayrı rolleri vardır.
Aşağıdakilerden hangisi bilgisayar destekli öğrenmenin yöntemlerinden alıştırma ve uygulamaya örnek olabilecek bir öğrenci rolüdür?
A)Sorulara yanıt verir.   B)Süreci kontrol eder.    C)Materyallari seçer.D)Anında geri bildirim verir.

257)Aşağıdakilerden hangisi uzaktan eğitim uygulamalarındaki etkileşim türlerinden biri değildir?
A)Öğrenci - öğrenci etkileşimi                      B) Öğrenci - öğretmen etkileşimi
C) Öğretmen - öğretmen etkileşimi             D) Öğrenci - içerik etkileşimi



 258)Aşağıdakilerden hangisi toplumsallaşmanın  özellikleri arasında yer alır?
A)Toplumun ya da toplumsal grubun nasıl başladığını, başlangıcını açıklamak amacındadır.
B)Gruba ya da topluma yeni giren üyelerin etkisiyle ilgilenir.
C)Bireyin temel dürtü ve gereksinmelerinin nasıl geliştiğini açıklama amacındadır.
D)Kişilik gelişmesinin topluma ve kültüre uyarlanması ve öğrenilmesi gibi süreçlerin benzerlikleri
ile ilgilenir

259)18. yüzyıla kadar Osmanlı Devleti'nin gelişmesinde önemli rol oynayan medreseler, batı toplumlarındaki gelişmelere karşı direnip eski yapısını korumaya devam edince toplumun gelişmesini engellemiştir.Yukarıdaki açıklamada eğitim kurumlarının hangi toplumsal süreç üzerindeki etkisi vurgulanmıştır?
A)Toplumsal hareketlilik   B) Toplumsal değişme   C) Toplumsal kontrol  D) Toplumsallaşma

260)Eğitim, bir değişim aracı olduğu kadar; bir denge aracıdır da; çünkü yaşam sürekli değişmektedir.Yaşam; yalnız yaşanan an değil, aynı zamanda gelecektir.Yukarıda açıklanan görüşün dayandığı eğitim felsefesi akımı hangisidir?
A) Realizm B) EsasicilikC) Yeniden kurmacılık D) Daimicilik

261)Bir psikolojik danışman okulda velilere yöne­lik yapmış olduğu seminerde "Çocukların ba­şarılarını destekleyin. Buna karşın asla başka­larıyla kıyaslamayın." demiştir.
Erikson'un Psiko-sosyal Gelişim Kuramına göre psikolojik danışman yaşanabilecek hangi kriz durumuna vurgu yapmıştır?
A) Çalışkanlığa karşı aşağılık duygusu     B) Temel güvene karşı güvensizlik
C) Üretkenliğe karşı kuşku ve utanç         D) Girişimciliğe karşı suçluluk

 262)Bir öğretmen, öğrencilere sınavdan sorumlu oldukları yere başlangıçta geniş tutmuş, daha sonra onlar için bunun fazla olduğunu düşü­nerek sayfa sayısında azaltmaya gitmiştir. Öğ­retmenin sayfa sayılarını azaltması öğrenciler için ne anlama gelmektedir?
A) Aralıklı pekiştirme    B) Olumlu pekiştirme   C) Olumsuz pekiştirme  D) Sabit oranlı pekiştirme

263)Türkiye'deki ormanlar ve sorunları konusun­da öğretmen, öğrencilerine bir film izlettirmek­tedir. Filmin en ilginç yerinde televizyonu ka­patıp "bundan sonra neler olabilir, niçin?" so­rularını sorarak tartışma açmıştır. Daha sonra tartışma sonuçlarını da kullanarak filmin so­nuçlarını göstermiştir.
Bu öğretmenin uygulamaya çalıştığı yöntem (teknik) aşağıdakilerden hangisidir?
A) Proje Yöntemi B) Örnek Olay    C) Beyin Fırtınası D) Problem Çözme

264)Sola çarpık bir dağılımda aritmetik ortalama, mod ve medyan arasındaki ilişki hangi seçe­nekte doğru verilmiştir?
A) Aritmetik ortalama < medyan < mod     B) Aritmetik ortalama < mod < medyan
C) Mod < medyan < aritmetik ortalama     D) Medyan < mod < aritmetik ortalama

265)Öğrenilenlerin hatırlanması ile ilgili aşağıdaki eşleştirmelerden hangisi doğrudur?
A) İşittiklerinin % 50'sini hatırlar.    B) Gördüklerinin % 70'ini hatırlar.
C) Yapıp işittiğinin % 40'ını hatırlar.    D) Yapıp söylediklerinin % 90'ını hatırlar

266)Aşağıdakilerden hangisi iki boyutlu görsel araçların sınıflandırılmasında yer almaz?
A) Diyagramlar B) Tablolar   C) Düz metinler D) Haritalar

267)Aşağıdakilerden hangisi sınıf yönetiminin sınıf içi değişkenlerinden birisi değildir?
A) Öğrenci B) Eğitim yönetimi   C) Öğretmen D) Eğitim araçları

268)Bireyin çevresindeki dünyayı anlaması ve öğ­renmesini sağlayan aktif zihinsel faaliyetler aşağıdakilerden hangisi ile açıklanabilir?
A) Bilişsel B) Duyuşsal    C) Psiko-motor D) Duygusal

269)Öğretmen, öğrencilerinin Türkçeyi doğru ve düzgün kullanma becerilerini geliştirmek iste­mektedir. Aşağıdakilerden hangisini yaptığın­da amacına ulaşmış olur?
A) Öğrencilerine problem çözdürmek
B) Öğrencilerine araştırma ödevleri vermek
C) Derslerde soru-cevap tekniğini kullanmak
D) Öğrencilerine kendilerini sözlü ve yazılı ola­rak ifade etmelerini sağlayacak etkinlikler yap­tırtmak

270)"Sosyal Bilgiler Dersinde yer alan "Osmanlı Devleti'nin Duraklamasına Etki Eden İç Sebep­ler" konusu işlenirken; öğrencilere "Durakla­mayı önleyecek çareler neler olabilirdi?" şek­linde bir soru sorarak, bu konuda öğrencilerin orijinal fikirler söylemeleri sağlanabilir. Daha sonra en çok beğenilen, en rasyonel çözümler öğrencilerle tekrar tartışmaya sunulur."
Dersinde bu ve benzeri etkinliklere yer veren öğretmen, aşağıdaki öğretim yöntem ve tek­niklerinden hangisini kullanmaktadır?
A) Problem çözme B) Proje tekniği   C) Beyin fırtınası D) Workshop

271)Çağdaş rehberlik ve psikolojik danışma anla­yışına göre, öğrencinin probleminin çözümün­de en son karar kime ait olabilir?
A) Öğretmene    B) Öğrenciye   C) Ana babaya   D) Öğrencinin en çok güvendiği kişiye

272)Aşağıdaki hizmetlerden hangisini sınıf öğret­meni yapamaz?
A) Araştırma   B) Oryantasyon   C) Grup rehberliği    D) Psikolojik danışma

 273)Öğretmen adayı Zeynep, örnek ders sürecin­de konuyu çok hızlı bir biçimde işlemiş, der­sin geri kalan zamanında ise ne yapacağını bi­lemediği için sınıfta disiplin sorunları yaşa­mıştır.
Zeynep'in eğitim ihtiyacı olduğu alan, aşağı­dakilerden hangisidir?
A) Sınıf yönetimi   B) Ölçme ve değerlendirme   C) Planlama ve değerlendirme
D) Öğretim yöntem ve teknikleri

274)Öğretmen adayı, Fen Bilgisi dersinde ders an­latırken, konu ile ilgili sosyal hayattan örnek­ler vermiş, alan dışı pek çok konu ile ders ko­nusunu ilişkilendirmiştir.
Öğretmen adayının hangi yeterliliği daha çok kazandığı ileri sürülebilir?
A) Alan bilgisi B) Formasyon    C) Genel yetenek D) Genel kültür

275)Bir öğretmenin öğrencilerin önünde bir şe­yin nasıl yapıldığını göstermek için uyguladığı yöntem aşağıdakilerden hangisidir?
A) Benzetişim B) Rol oynama   C) Gösteri D) Gözlem gezisi

276)"Eymen ÖSS'de 5. olmuştur." Bu sonuç hangi türden bir ölçek kullanılarak elde edilmiştir?
A) Sınıflama B) Sıralama  C) Oranlı D) Eşit aralıklı
277)
Testler
Güvenirlik k
Geçerlilik ka
Soru sa­yıları
1
0.80
0.50
42
2
0.70
0.35
50
3
0.70
0.40
35
4
0.85
0.55
55
5
0.78
0.60
30

Yukarıdaki testlerden en kullanışlı olanı han­gisidir?
A) 1 B) 2 C) 4 D) 5

278)"Sağlıklı bir beden gelişimine sahip olmanın diğer gelişim alanlarına da olumlu etkilerinin olduğunu" savunan bir uzman aşağıdaki geli­şim ilkelerinden hangisini vurgulamaktadır?
A) Gelişim süreklidir.    B) Gelişim bir bütündür.    C) Gelişimde belli aşamalar vardır.
D) Gelişim içten dışa doğru gerçekleşir

279)"İki yaşındaki bir çocuk sandalyeye çıkıp oyuncağını almaya çalışmaktadır. Ama bunu başaramamaktadır."
Bu olayı gören annesi aşağıdaki davranışlar­dan hangisini yaparsa psikososyal gelişime uygun bir davranış göstermiş olur?
A) Kaldırıp sandalyeye bırakması
B) Çabasını görmemezlikten gelmesi
C) Hissettirmeden sandalyeye çıkmasını sağla­ması
D) Zarar göreceğini düşünerek bu hareketi ya­saklaması

280)Hümanist yaklaşımın temsilcilerinden Rogers, sağlıklı bir öğrenme ortamı olabilmesi için saygı, empatik anlayış, güven, ödüllendirme ve özgürlüğün olduğu bir sınıf ikliminin oluş­turulması gerektiğini vurgulamıştır.
Buna göre öğrenmenin sağlıklı olabilmesi için bir sınıfta aşağıdaki özelliklerden hangisinin olmaması gerekir?
A) Otoriter bir yaklaşım   B) Karşılıklı anlayış   C) Koşulsuz saygı  D) Dürüstlük

281)Aşağıdakilerden hangisi, belli bir dönemde ekonomik ve toplumsal kalkınmanın zorun­lu kıldığı insan kaynaklarının, daha etkili ve verimli bir biçimde kullanılması amacıyla, bu kaynağın bilimsel yöntemlerle yetiştirilmesi süreci olarak tanımlanabilir?
A) İnsan gücü planlaması   B) Eğitim planlaması   C) Kaynak kullanımı  D) Kalkınma

282)Sınıfta öğrencilere soru sorarken aşağıdakiler­den hangisine dikkat edilmez?
A) Pekiştirmeye   B) Zamanlamaya   C) Göz temasına   D) Sınıfın büyüklüğüne

283)Aşağıdakilerden hangisi tam öğrenme modelinin duyuşsal giriş özelliklerinden biri değildir?
A)Dil kullanma gücü     B)Öğrenme ünitesine ilgi    C)Akademik benlik kavramı   D)Öğrenme ünitesine karşı tutum

284)Bir öğrencinin okuduğu bir metni özetleyebilmesi, örnek verebilmesi, ana fikir ve yan fikirleri açıklayabilmesi bilişsel hedeflerin hangi basamağında gerçekleşen bir davranıştır?
A) Analiz B) DeğerlendirmeC) Kavrama D) Sentez

285)Öğretme stratejileri ve bu stratejilerin yöntemleriyle ilgili aşağıdaki eşleştirmelerden hangisi yanlıştır?
             Stratejiler                                                        Yöntemler
A)Buluş yoluyla öğretme                                         Örnek olay
B)Araştırma soruşturma yoluyla öğretme           Gösterip yaptırma
C)Dizgeli öğretim (                                               Programlandırılmış)Karma yöntem
D)Sunuş yoluyla öğretme                                       Güdümlü tartışma

286)44. Aşağıdakilerden hangisi düz anlatım yönteminde kullanılan tekniklerden biridir?
A) Sempozyum B) MünazaraC) Zıt panel D) Açık oturum


 287)Öğretim becerileri "öğretim öncesi, sınıf içi ve öğretim sonrası" olmak üzere üç farklı alana ayrılır. Aşağıdakilerden hangisi öğretmenlerin öğretim öncesi yapması gereken becerilerden biridir?
A) Pekiştirme B) Materyal seçimiC) Sınıf yönetimi D) İletişim

288)Aşağıdakilerden hangisi "esasicilik" eğitim  felsefesi akımının amaçlarından değildir?
A)Toplumu sürekli yeniden kurmayı sağlamak    B) Bireyin toplumsallaşmasını sağlamak
C)) Değişme ve çatışmayı önlemek                    D) Kültürel mirası korumak

 289)Leonarda da Vinci konuşmaya başlamadan önce resim çizmeye başlamış ve daha sonra dünyanın en ünlü resimlerinden "Mona Lisa'yı çizmiştir. Bu örnek olaya göre aşağıdakilerden hangisi doğuştan getirilmiş, daha sonra yaşantıların ve eğitimin sonucunda ortaya çıkan bireysel farklılıktır?
A) Öğrenme stilleri B) Zekâ  C) Yetenek D) ilgi

290)"Ders anlatırken öğrencilerinin tümünün aynı bilgi seviyesine, zekâ kapasitesine ve yeteneğe sahip olduğunu düşünerek ders anlatan bir öğretmen" aşağıdaki gelişim özelliklerinden hangisini ihmal etmektedir?
A) Gelişim aKamalar hâlinde ilerler.   B) Gelişim bir bütündür.
C) Gelişim genelden özele ilerler.      D) Gelişimde bireysel farklılıklar vardır.

291)33. ve 34. sorular1 aKaC1daki tabloya göre cevaplay1n1z.
                                  Grup I.Dönem              Grup II.Dönem                      Bilge'nin notu
                            Ortalama St. Sapma  Ortalama   St. Sapma   I. Dönem    II. Dönem
Matematik             55               10                      60                 6                     60                    60
Türkçe                   67                   5                      75                 3                      72                   78
Fen Bilgisi           48                12                    45                  4                      54                   53
Tarih                      54                6                       60                  4                        60                 60
Coğrafya               54                 3                     55                  1                        60                  60
33. Gruba göre konumu değerlendirildiğinde;Bilge'nin II. dönemde en başarılı olduğu ders hangisidir?
A) Türkçe B) Fen Bilgisi  C) Tarih D) Coğrafya

292)                Grup I.Dönem                    Grup II.Dönem                      Bilge'nin notu
                            Ortalama St. Sapma  Ortalama   St. Sapma   I. Dönem    II. Dönem
Matematik             55               10                      60                 6                     60                    60
Türkçe                   67                 5                      75                 3                      72                   78
Fen Bilgisi           48                12                    45                  4                      54                   53
Tarih                      54                6                       60                  4                        60                 60
Coğrafya               54                 3                     55                  1                        60                  60

34. Gruba göre konumu değerlendirildiğinde;Bilge'nin başarı durumu ile ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi doğru değildir?
A) Tüm derslerin ortalamasında her iki dönemde eşit düzeyde başarılıdır.
B) Fen Bilgisi dersinde başarısı II. Dönemde daha yüksektir.
C) Tüm derslerin ortalamas1nda II. Dönemde daha başarılıdır.
D) Tarih Dersinde I. Dönemde daha baKarılıdır.

293)Madde kökü olumsuz soru kipinde test maddelerinin hazırlanmasındaki amaç nedir?
A) Daha çok olgusal bilgileri ölçmek
B) Öğrencilerin ayr1nt1lara ne ölçüde dikkat ettiğini ölçmek
C) Belli bir yönüyle diğerlerinden ayr1lan bir ögeyi ayırt edebilmeyi ölçmek
D) Daha çok ezbere dayalı olmayan, analiz,sentez ve öteleme düzeyinde bilgileri ölçmek

294)Yazılı yoklamalarda tercihli (seçimlik) soruların kullanılması ile ilgili olarak aşağıdaki ifadelerden hangisi doğru değildir?
A) Soru sayısı artacağından soruların ölçülmek istenen evreni temsil gücü artar.
B) Tercihli sorular öğrenciye psikolojik olarak rahatlık sağlar.
C) Derste tercihli konuların bulunduğu durumlarda bile tercihli soru sormaktan kaçı
nılmalıdır.
D) Tercihli sorular sorulması yazılı yoklama puanlarının güvenirliğini düşürür.

295)Test türünün seçiminde en belirleyici etken aşağıdakilerden hangisidir?
A) Kullanılabilecek süre   B) Puanlama kolaylığı  C) Testin maliyeti  D) Ölçülecek özelliklerin niteliği

296)Soru cevap yönteminde soruların etkin olması için sorular nasıl olmalıdır?
A) Bir sonraki soruya ipucu sağlamalıdır.   B) Kısa ve anlağılır olması lazımdır.
C) Ayrıntıyı kapsamalıdır.                              D) Cevabı ima etmelidir.

297)Zaman açısından en ekonomik yöntem hangisidir?
A) Soru- cevap B) Problem çözme   C) Anlat1m D) Gözlem gezisi

298)Grup tartışması yönteminde iki önemli husus nedir?
A) Açık bir amaç ve ön hazırlıktır.     B) Öğretmenin hazırlığı ve ön incelemesidir.
C) Basılı materyalleri hazırlama ve U şeklinde oturma düzenidir.
D) Yeterli zaman ve görsel işitsel araç sağlanmasıdır.

 299)Gösteri yönteminde dikkat edilecek en önemli husus nedir?
A) Öğretim sorumluluğunun tamamen öğretmende olmasını sağlamakt1r.
B) Bütün öğrencilerin rahatlıkla görmesini sağlamaktır.
C) "Göster ve anlat" ilkesini uygulamaktır.
D) Gösteri sıras1nda öğrencinin not tutmak zorunda bırakılmamasıdır.

300)Bir öğretmen, iyi bir ders planı hazırlayabilmek için neleri göz önünde bulundurmalıdır?
A) Öğrenci, fiziki ortam, konu   B) Konu, koşullar, fiziki ortam   C) Öğrenci, konu, koşullar
D) Öğrenci, fiziki ortam, koşullar

301)Aşağıdakilerden hangisi öğrenme-öğretme ortamının oluşturulmasına yardımcı olabilecek önerilerden biri olarak kabul edilemez?
A) Öğrencilerin merakını diri tutmak
B) Öğrencileri girişken olmaya yüreklendirmek
C) Öğrencilere kendi bakış ılarını oluşturmaya izin vermek
D) Öğrencilere nasıl düşünmeleri gerektiğini ıkça vurgulamak

302)Sınıfta etkili bir yönetim için öğretmenin sahip olması gereken en öncelikli özellik aşağıdakilerden hangisidir?
A) Ailelerle sağlıklı iletişim kurmak         B) Bireysel farklılıkları dikkate almak
C) Meslektaşlarıyla iyi geçinmek          D) Yazılı kuralları her zaman uygulamak

 303)Öğrencilerinin, bağımsızlığını cesaretlendiren bir öğretmen, onların hangi tür ihtiyacını karşılamaktadır?
A) Kendini gerçekleştirme  B) Güvenlik-korunma  C) Kendine saygı  D) Fiziksel

304)Demokratik bir lider olarak öğretmen aşağıdakilerden hangisini yapmaktan çekinir?
A) Öğrencilerin görüşünü alır.          B) Yapılacak işler konusunda öğrencilerle uzlaşır.
C) Çalışma düzenlerini seçme hakkı tanır.  D) Görevleri öğrencilere kendisi dağıtır.

305)Birçok defa iş başvurusunda bulunan ve hepsinden geri çevrilen Ahmet, yaşadışı bu olumsuz deneyimlerden sonra bir daha iş başvurusu yapmamaya yemin etmiKtir.
Ahmet'in durumu için aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?
A) Zincirleme   B) Kendini doğrulayan kehanet   C) Öğrenilmiş çaresizlik  D) Sistematik duyarsızlaştırma

306)Yapılan bir araştırmaya göre, okullarda güvenlik amacı ile kullanılan kameraların açık bir yere konması kameranın gizlenmesinden daha
caydırıcı olduğu ortaya çıkmıştır. Gerek okul içinde gerek okulun çevresinde meydana gelen suçlarda azalma görülmüştür.Kolhberg'e göre düşünüldüğünde kameranın görünür bir yerde olmasından dolayı suç işlemeyi düşünen kişilerin bu davranışlarından vazgeçmeleri ahlak gelişiminin hangi evresiyle ilgilidir?
A) Kişiler arası uyum evresi   B) Ceza itaat evresi  C) Kanun düzen evresi  D) Araçsal ilişki evresi

307)Aşağıdakilerden hangisi, eğitim kurumlarının toplumsal işlevlerinden biri değildir?
A) Kültürü geliştirmek    B) Topluma lider yetiştirmek   C) Toplumsal kültürü aktarmak
D) insanlara iş temin etmek

 308)Milli Eğitim Temel Kanunu'na göre öğretmenlik formasyonunu oluşturan temel öğeler aşağıdakilerden hangisinde birlikte verilmiKtir?
A) Genel kültür, alan bilgisi, öğretmenlik meslek bilgisi
B) Genel kültür, alan bilgisi, eğitim felsefesi
C) Genel kültür, öğretmenlik meslek bilgisi,genel yetenek
D) Genel kültür, öğretmenlik meslek bilgisi,yabancı dil

309)Eğitim, kasıtlı olarak, istendik öğrenmeleri oluşturma sürecidir. istendik öğrenmelerin gerçekleşmesi ise, eğitim durumlarının bireyin gelişim ve öğrenme özelliklerine göre düzenlenmesi ve uygulanması ile mümkündür.
Yukarıda verilen bilgilere göre, eğitim sürecinde aşağıdaki bilim alanlarından hangisinin bulgularından yararlanılmaktadır?
A) Biyoloji B) Sosyoloji  C) Psikoloji D) Felsefe

310)Pragmatist felsefeyi temel alan iki eğitim akımı,aşağıdaki seçeneklerden hangisinde doğru olarak verilmiştir?
A) Politeknik Eğitim - Yeniden Kurmacılık    B) ilerlemecilik - Esasicilik
C) Daimicilik - Politeknik Eğitim                    D) ilerlemecilik - Yeniden Kurmacılık

311)Planlamaya ilişkin olarak, aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?
A) Planlama, ekonomik sorunlar1n çözümüne katkı sağlar.
B) Planlama, kıt kaynakların etkin kullanımını sağlar.
C) İnsan kaynağının geliKtirilmesinde planlama zorunludur.
D) Planlama, ekonomik kalkınma için yeterlidir.

312)Aşağıdakilerden hangisi, Türk Milli Eğitiminin temel ilkelerinden biri değildir?
A) Genellik   B) Eğitim hakkı   C) Merkezden yönetim   D) Yöneltme

 313)Öğretmen ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili olarak, aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A) Öğretmen, kendi alanındaki bilgiyi aktaran kişidir.
B) Öğretmenlik, bir uzmanlık mesleğidir.
C) Öğretmen, devletin eğitim politikasını uygulamaya koyan kişidir.
D) Öğretmen, öğrencinin bilişsel ve duyuşsal gelişimine katkıda bulunan kişidir.

CEVAP ANAHTARI

CEVAP 1)A              CEVAP 2)D                CEVAP 3)B                CEVAP 4)B
CEVAP 5)C              CEVAP 6)A                CEVAP 7)E                 CEVAP 8)C
CEVAP 9)A              CEVAP 10)B               CEVAP 11)D              CEVAP 12)A
CEVAP 13)C             CEVAP 14)B               CEVAP 15)D              CEVAP 16)C
CEVAP 17)B             CEVAP 18)D              CEVAP 19)A              CEVAP 20)C
CEVAP 21)D            CEVAP 22)B               CEVAP 23)C               CEVAP 24)C
CEVAP 25)A            CEVAP 26)A              CEVAP 27)D              CEVAP 28)B
CEVAP 29)C             CEVAP 30)B               CEVAP 31)D              CEVAP 32)B
CEVAP 33)B             CEVAP 34)C               CEVAP 35)A              CEVAP 36)D
CEVAP 37)C             CEVAP 38)A              CEVAP 39)D              CEVAP 40)B
CEVAP 41)A            CEVAP 42)D              CEVAP 43)B               CEVAP 44)B
CEVAP 45)A            CEVAP 46)C               CEVAP 47)C               CEVAP 48)D
CEVAP 49)B             CEVAP 50)D              CEVAP 51)B               CEVAP 52)A
CEVAP 53)B             CEVAP 54)C               CEVAP 55)A              CEVAP 56)D
CEVAP 57)B             CEVAP 58)C               CEVAP 59)D              CEVAP 60)A
CEVAP 61)B             CEVAP 62)D              CEVAP 63)C               CEVAP 64)B
CEVAP 65)A            CEVAP 66)C               CEVAP 67)B               CEVAP 68)D
CEVAP 69)A            CEVAP 70)C               CEVAP 71)D              CEVAP 72)A
CEVAP 73)D            CEVAP 74)C               CEVAP 75)A              CEVAP 76)A
CEVAP 77)D            CEVAP 78)C               CEVAP 79)B               CEVAP 80)A
CEVAP 81)C             CEVAP 82)D              CEVAP 83)C               CEVAP 84)D
CEVAP 85)B             CEVAP 86)C               CEVAP 87)B               CEVAP 88)C
CEVAP 89)D            CEVAP 90)A              CEVAP 91)B               CEVAP 92)A
CEVAP 93)D            CEVAP 94)C               CEVAP 95)B               CEVAP 96)A
CEVAP 97)A            CEVAP 98)C               CEVAP 99)D              CEVAP 100)D
CEVAP 101)A           CEVAP 102)B             CEVAP 103)B CEVAP 104)C
CEVAP 105)A           CEVAP 106)B             CEVAP 107)C CEVAP 108)D
CEVAP 109)D           CEVAP 110)B             CEVAP 111)C CEVAP 112)B
CEVAP 113)A           CEVAP 114)D             CEVAP 115)C CEVAP 116)D
CEVAP 117)A           CEVAP 118)A             CEVAP 119)C CEVAP 120)C
CEVAP 121)A           CEVAP 122)A             CEVAP 123)D CEVAP 124)B
CEVAP 125)A           CEVAP 126)YANLIŞ             CEVAP 127)C CEVAP 128)D
CEVAP 129)B           CEVAP 130)D             CEVAP 131)C CEVAP 132)A
CEVAP 133)B           CEVAP 134)A             CEVAP 135)C CEVAP 136)D
CEVAP 137)D           CEVAP 138)A             CEVAP 139)D CEVAP 140)B
CEVAP 141)C           CEVAP 142)A             CEVAP 143)D CEVAP 144)A
CEVAP 145)B           CEVAP 146)C             CEVAP 147)D CEVAP 148)A
CEVAP 149)C           CEVAP 150)B             CEVAP 151)A CEVAP 152)D
CEVAP 153)C           CEVAP 154)B             CEVAP 155)A CEVAP 156)D
CEVAP 157)C           CEVAP 158)B             CEVAP 159)D CEVAP 160)A
CEVAP 161)D           CEVAP 162)C             CEVAP 163)B             CEVAP 164)D
CEVAP 165)B           CEVAP 166)C             CEVAP 167)C CEVAP 168)D
CEVAP 169)C           CEVAP 170)B             CEVAP 171)D CEVAP 172)A
CEVAP 173)C           CEVAP 174)B             CEVAP 175)B CEVAP 176)A
CEVAP 177)C           CEVAP 178)B             CEVAP 179)A CEVAP 180)D
CEVAP 181)D           CEVAP 182)C             CEVAP 183)B CEVAP 184)A
CEVAP 185)D           CEVAP 186)D             CEVAP 187)C CEVAP 188)B
CEVAP 189)A           CEVAP 190)C             CEVAP 191)D CEVAP 192)B
CEVAP 193)A           CEVAP 194)D             CEVAP 195)C CEVAP 196)B
CEVAP 197)A           CEVAP 198)D             CEVAP 199)C CEVAP 200)B
CEVAP 201)A           CEVAP 202)D             CEVAP 203)B CEVAP 204)C
CEVAP 205)B           CEVAP 206)D             CEVAP 207)A CEVAP 208)C
CEVAP 209)A           CEVAP 210)B             CEVAP 211)D CEVAP 212)B
CEVAP 213)B           CEVAP 214)B             CEVAP 215)B CEVAP 216)D
CEVAP 217)A           CEVAP 218)B             CEVAP 219)C CEVAP 220)D
CEVAP 221)D           CEVAP 222)A             CEVAP 223)C CEVAP 224)A
CEVAP 225)B           CEVAP 226)D             CEVAP 227)C CEVAP 228)D
CEVAP 229)B           CEVAP 230)A             CEVAP 231)B CEVAP 232)C
CEVAP 233)B           CEVAP 234)A             CEVAP 235)B CEVAP 236)C
CEVAP 237)D           CEVAP 238)D             CEVAP 239)C CEVAP 240)A
CEVAP 241)D           CEVAP 242)B             CEVAP 243)D CEVAP 244)B
CEVAP 245)C           CEVAP 246)B             CEVAP 247)A CEVAP 248)D
CEVAP 249)C           CEVAP 250)D             CEVAP 251)A CEVAP 252)D
CEVAP 253)C           CEVAP 254)A             CEVAP 255)B CEVAP 256)A
CEVAP 257)C           CEVAP 258)D             CEVAP 259)B CEVAP 260)C
CEVAP 261)A           CEVAP 262)C             CEVAP 263)B CEVAP 264)A
CEVAP 265)D           CEVAP 266)C             CEVAP 267)B CEVAP 268)A
CEVAP 269)D           CEVAP 270)C             CEVAP 271)B CEVAP 272)D
CEVAP 273)A           CEVAP 274)D             CEVAP 275)C CEVAP 276)B
CEVAP 277)D           CEVAP 278)B             CEVAP 279)C CEVAP 280)A
CEVAP 281)A           CEVAP 282)D             CEVAP 283)A CEVAP 284)C
CEVAP 285)D           CEVAP 286)A             CEVAP 287)B CEVAP 288)A
CEVAP 289)C           CEVAP 290)D             CEVAP 291)D CEVAP 292)A
CEVAP 293)C           CEVAP 294)A             CEVAP 295)D CEVAP 296)B
CEVAP 297)C           CEVAP 298)A             CEVAP 299)B CEVAP 300)C
CEVAP 301)D           CEVAP 302)B             CEVAP 303)A CEVAP 304)D
CEVAP 305)C           CEVAP 306)B             CEVAP 307)D CEVAP 308)A
CEVAP 309)C           CEVAP 310)D             CEVAP 311)D CEVAP 312)C
CEVAP 313)A                                 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder