17 Ocak 2011 Pazartesi

Eğitim Bilimleri Çıkmış Soruları 1

Eğitim Bilimleri Çıkmış Sorular 1

SORULAR
 1)Görsel-işitsel araçların öğretim ortamındaki işlevleri düşünüldüğünde, aşağıdakilerden
hangisi öğrencilerin daha üst düzeyde öğrenme ve güdülenmelerini sağlar?
A) Model ve numunelerle elde edinilen yaşantılar
B) Gösteriler yoluyla edinilen yaşantılar
C) Televizyonla edinilen yaşantılar
D) Görsel sembollerle edinilen yaşantılar

2)Bilgisayar destekli öğretim programlarının uygulanışı ile ilgili olarak aşağıdakilerden
hangisi yanlıştır?
A) Öğrencilere işlenmiş konularla ilgili alıştırma ve tekrar yaptırılır.
B) Öğrenciye kendi hızına göre çalışma imkânı verir.
C) Bir problemi çözerken, o problemin çözümü için gerekli bilgiyi öğrenme imkânı bulur.
D) Bilgisayar destekli öğretim öğrencileri pasif tutar.

3)Öğrencilerinin her hangi bir konuda karar verebileceğine inanan bir öğretmen aşağıdaki
davranışlardan hangisini göstermez?
A) Sorumluluğu öğrenciye bırakır.
B) Öğrencilerin tüm isteklerini kabul eder.
C) Öğrencilerin güçlü yönlerini ön plana çıkarır.
D) Öğrencinin seçme hakkını kullanmasına izin verir.

4)Maslow'un ihtiyaçlar hiyerarşisine göre, sevme,ait olma, bağlılık, kimlik duygusu kazanma gibi ihtiyaçlar aşağıdakilerden hangisi ile açıklanır?
A) Saygınlık ihtiyacı B) Sosyal ihtiyaçlar C) Güvenlik ihtiyacı D) Fiziksel ihtiyaçlar

5)Derslerinde başarısız olan bir öğrenciye etkili ders çalışma yolları öğretilmek istenirse,
aşağıdaki rehberlik alanlarından hangisine yönlendirilmesi gerekir?
A) Kişisel B) Mesleki   C) Eğitsel D) Önleyici

6)Aşağıdaki bireyi tanıma tekniklerinden hangisi gözleme dayalı test dışı bir tekniktir?
A) Derecelendirme ölçekleri  B) Soru listesi / Anket C) Otobiyografi   D) Görüşme

7)Sınıfta, bir öğrencinin istenmeyen davranışı dersin atmosferini bozmuyorsa, hemen olup
bitiyorsa, bu öğrenciye karşı öğretmenin ilk yapması gereken davranış aşağıdakilerden
hangisidir?
A) Öğrenciyle konuşmak B) Sözlü uyarmak  C) Göz teması kurmak  D) Görmezden gelmek

8)Öğrencilerin, fiziksel, duygusal, deneyimsel gelişim düzeylerinin gerektirdiği uygulamaların
gerçekleştirilmesini esas alan sınıf yönetimi modeli aşağıdakilerden hangisidir?
A) Tepkisel B) Önlemsel   C) Gelişimsel D) Bütünsel

9)"Sınıfta öğrenme için olumlu bir havanın sağlanması, öğretmenin alan bilgisine çok iyi
hâkim ve mesleki deneyiminin yeterli olması" öğretmenin hangi mesleki niteliğini ön plana
çıkarır?
A) Sınıf yönetme   B) Etkili iletişim kurma   C) Rehberlik yapma  D) Öğretim etkinliklerini planlama

10)Etkili bir öğretmenin kişisel özellikleri arasında coşku, içtenlik ve güvenirlik gibi özellikler yer
almaktadır. Bu özellikler öğretmenin daha çok hangi kişisel niteliğini vurgulamaktadır?
A) Bilgililik   B) Güdüleyicilik   C) Profesyonellik    D) Başarıya odaklanmışlık

11)53. I- Amaç (hedef)    II- İçerik    III- Öğretme-öğrenme süreci  IV- Değerlendirme
Bir eğitim programında yukarıdakilerden hangileri birlikte yer almalıdır?
A) I, II ve III B) II, III ve IV     C) I, III ve IV D) I, II, III ve IV

12)54. Birbiri ile ardışık sıralı, yakın ilişkili ve zorunlu ya da ön koşul öğrenmelerin ağırlıklı olduğu konuların düzenlenmesinde kullanılan programlama yaklaşımı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Doğrusal B) Sarmal   C) Modüler D) Piramitsel

13)Öğrencilerinin yazdığı hikâyeleri inceleyen öğretmen, Ali'nin hikâyesinin özgün nitelikte
olduğunu tespit etmiştir.
Ali'nin yazdığı bu hikâye aşağıdaki bilişsel alanların hangi düzeyindedir?
A) Kavrama B) Analiz   C) Sentez D) Uygulama

14)Aşağıdakilerden hangisi ders kitabında bilimsel içerik yönünden bulunması gereken bir
niteliktir?
A) Kullanılan dil ve anlatım özelliği açısından anlaşılır bir Türkçenin kullanılması gerekir.
B) Metinlerin, hedeflere yönelik bilgi ve becerileri içermesi gerekir.
C) Seçilen sözcüklerin kitabın her yerinde aynı anlamı içermesi gerekir.
D) Sayfa düzeni, harflerin büyüklüğü, satır ve harf aralıklarının öğrenci seviyesine uygun
olması gerekir.

15)"Bir dağılımdaki puanların en büyüğü ile en küçüğü arasındaki fark" aşağıdakilerden
hangisidir?
A) Medyan B) Standart sapma C) Varyans D) Ranj

16)Bir testin geçerlik ve güvenirliği ile ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
A) Güvenirliği düşük olan bir testin, geçerliği yüksek olabilir.
B) Sistemli, sabit ve rastgele hatalar testin geçerliğini etkilemezler.
C) Güvenirlik sabit ve sistemli hatalardan etkilenmeyip, sadece rastgele hatalardan etkilenir.
D) Bir testin geçerlik katsayısı, o testin güvenirlik katsayısının karekök değerini geçebilir.

17)Ölçme sonuçları üzerinde sadece; ortanca,yüzdelikler ve sıra farkları korelasyonu gibi
istatistiksel işlemlerin yapılabildiği ölçek türü aşağıdakilerden hangisidir?
A) Sınıflama B) Sıralama   C) Eşit aralıklı D) Eşit oranlı

18)Öğrencilerin bireysel olarak gelişimlerini izlemek ve çalışmalarını aşamalı olarak takip etmek
amacıyla oluşturulan dosya değerlendirme tekniği aşağıdakilerden hangisidir?
A) Gösteri   B) Sergileme  C) Performans değerlendirme  D) Portfolyo değerlendirme

19)Kısa cevaplı soruların, yazılış tekniğiyle ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A) Sorunun cevabı birden fazla olmalıdır.
B) Soruyla yoklanan davranış, önemli bir davranış olmalıdır.
C) Soruyla ilgili yoklanan davranış yeterince öğrenilmiş olmalıdır.
D) Yoklanan davranışı öğrenmemiş olanların cevabı bulmalarına yardımcı olabilecek
ipuçlarından kaçınılmalıdır.

20)Çoklu zekâ kuramına göre; üç boyutlu bir nesnenin şekil ve görüntüsünü hayal edebilme,
dünyayı doğru algılama ve algılama üzerine gördüklerini yansıtabilme becerisine sahip bir
öğrencinin hangi zekâsı daha üst düzeydedir?
A) Sosyal B) Doğa        C) Uzamsal / Görsel      D) Mantıksal / Matematiksel

21)Zıt panel tekniğinin amacını en iyi açıklayan ifade aşağıdakilerden hangisidir?
A) Öğrencilerin kendi yeteneklerini tanımalarını sağlar.
B) Öğrenciler arasında işbirliği ve dayanışmayı geliştirir.
C) Değişik görüş ve fikirlerin oluşmasına fırsat verir.
D) İşlenmiş olan konuların tekrar edilmesini sağlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder